aussies2017.reismee.nl

Alice Springs

Hallo lieve lezers van ons reisblog,

Jaja we weten dat jullie al veel hebben kunnen lezen van vorige reisverhaal ...... maar we hebben net 2 uur in vliegtuig gezeten dus tijd gehad om te typen.

Zaterdag 23 september

Vandaag met het vliegtuig van Cairns naar Alice Springs gevlogen. Want vanaf morgen start ons 3 daagse Red Centre Safari in een four wheel drive truck.

Voor de avond hadden we een 6 persoonsappartement geregeld met 2 slaapkamers en 1 stel zou dan op slaapbank in woonkamer slapen. Nel en Jacky hadden zich opgeofferd om op de slaapbank te gaan tukken. Maar dat bleek een bijna slapeloze nacht geworden te zijn want lagen in een slaaphangmatbank.

In de avond hebben we onze dagrugzakjes ingepakt, want dat is wat we mogen meenemen aan bagage voor onze 3 daagse safari. Dus goed nadenken hoeveel kleren en toiletartikelen, want uiteraard moesten er ook zaklampen en hoofdlampen mee.

Zondag 24 september

Om precies 06.05 uur werden we voor de receptie opgehaald door onze outbackgids Sarah met haar 4wd truck. Als je daarin stapte scheurde je zowat uit je broek want de autobanden waren zeker 1.58 cm hoog. Er konden 21 personen in.

Onderweg gestopt bij camelenfarm en ook met elkaar lunch klaargemaakt. En daarna moesten we takken langs de weg gaan sprokkelen, voor het kampvuur vanavond, ze moesten zo dik zijn als je pols. Zodra dat was ingeladen weer verder op weg naar onze 1e overnachtingsplek, tenten midden in de outback van Uluru-Kata Tjuta National Park. Daar hebben we een wandeling gemaakt om de berg Uluru en ipv dotpainting workshop van aboriginal (door harde wind niet mogelijk) uitleg gehad van aboriginal over grottekeningen en jaaggereedschap. En toen snel de truck weer in want de zonsondergang willen we uiteraard niet missen. Sarah had bubbels bij haar en overheerlijk choco koeken en lekkere crackertjes met een dipje. En onder het genot van al dit lekkers hebben we gekeken naar de zonsondergang. Daarna op tentenplek hout uit de truck en vuur werd aangestoken waar avondmaal op werd bereid en daarna diende als kampvuur. En daarna onze tenten in.

Maandag 25 september

Om 5.30 uur werden we gewerkt in onze tenten door het lied " follow the sun". Gids Sarah speelde dit af via een portable speaker. Heerlijk wakker worden op deze manier! Met toiletartikelen onder de arm op weg naar centrale wasplaats waarna we met elkaar gingen ontbijten en hop de truck in.

We hebben de zonopgang gezien bij Uluru en daarna doorgereden voor wandeling door " Valley of the Winds".

Vanavond geslapen in ander private bush camp met openlucht wc en douche. Geen elektriciteit dus zak en hoofdlampen weer veel gebruikt, zelfs tijdens het douchen want hier waren de 2 douches en toiletten gemaakt van 3 golfplaten en dus de voorkant zat niks. Na het douchen verdween iedereen vroeg in zijn slaapzak. Paar van onze reisgenoten in een tent maar overgrote deel wilde slapen onder de sterrenhemel in een swag (dat is een slaapzak met een vast matrasje erin, dus alleen je hoofd steekt eruit). Dus daar lagen we dan in een rondje om het kampvuur heen en al snel hoorde we uit paar swags snurkgeluiden komen, waarvan een paar wel heel bekend klonken.

Dinsdag 26 september
En ja ook deze ochtend weer gewekt door wake up song "follow the sun" , om 04.30 uur. Jaja dat zijn nog eens tijden om op te staan tijdens je vakantie. Maar is van levensbelang !!! want het is hier zo extreem heet (gemiddeld 37 graden) dat de wandeltochten voordat het te heet wordt gemaakt moeten zijn. En vandaar dat we allemaal een hoedje op hadden want anders hadden we verschroeide kruinen opgelopen.
Om 07.00 uur aangekomen op het startpunt van onze wandeltocht, die duurde tot 10.15 en 6 km bedroeg. Tijdens deze tocht heel veel rotstreden ophooggeklommen en via bruggetjes van de ene canyon naar andere canyon gegaan. En uiteraard vertelde onze stoere gids Sarah veel over de natuur om ons heen. Op een gegeven moment moest we vaart maken want we moesten om 09.00 uur voorbij een bepaald punt zijn anders moesten we terug vanwege de hitte. Want de zon scheen op die kant van de canyon en was geen beschutting. Ook waren we verplicht om 3 liter water per persoon bij ons te hebben en op te drinken.
Nel en Jacky hebben een andere wandeling gelopen welke ook zeer prachtig was.
Daarna terug in bus naar picknick plek. Iedereen iets doen zoals sla snijden, tomaten hakken, waarna iedereen wat hij lekker vond op een wrap kan doen.
Daarna terug in de truck en begon ons terugreis naar bewoonde wereld van Alice Springs. Waar we om circa 12 uur met paar tussenstops aankwamen. Bijna uit de bus gespoeld van het zweet want airco in bus deed het zo goed als niet. Om 16.15 uur aangekomen bij appartementencomplex waar we ook 3 dagen eerder uit waren vertrokken.
Lekker gedoucht en heel wat zakdoeken volgesnoten met rood zand uit Alice Springs.

Tot gauw weer.

Dikke assie kus van ons.

Dave en Bianca

We vinden jullie verhalen zo leuk om te lezen dat we al weer uitkijken naar het volgende en straks natuurlijk alle prachtige foto's. Geniet nog maar volop. Dikke kus voor iedereen. ??

Hilde

Wat een prachtig reisverslag! Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
Dat was inderdaad wel heeeeeel vroeg opstaan.
Nou Nel, dat is nog even wat anders dan om10 uur pas op de schilderles te komen
Nog heel veel plezier de komende dagen.
Liefs.

Paul en Nel

Nou, nou, wat een reis en een verhaal! Leuk om even uitgebreid wat te horen over jullie safari avontuur. We zijn weer helemaal op de hoogte en zijn benieuwd naar jullie nieuwe avonturen, waarschijnlijkheid nog heel veel tegoed! We denken dat jullie hier nog lang over na gaan praten! Heel veel plezier op de rest van de reis en houd ons op de hoogte! Groeten vanaf nu nog Texel!

Jacky en nel

Bedankt voor jullie reacties , leuk te lezen jullie reacties, het is nu 7 uur in de ochtend en zo koud in Melbourne brrrrr dat wordt lange broeken en dikke vest wat een overgang.

Ad en joyce

Wat een supergave verhalen allemaal zeg, heel bijzonder en de verhalen lezen ook zo heerlijk weg, leuk geschreven. Je kan er echt een beeld bij vormen. Heel veel plezier verder, geniet er lekker van. Dikke kus ?

Monica

Ik val natuurlijk in herhaling hier maar dat kan ook niet anders...
Wat een avontuur weer. Ik weet niet of de meesten van jullie al zo ondernemend ingesteld waren vóór de reis maar anders hebben jullie t nu wel geleerd ....wat een bijzondere trip weer. Leuk om mee te beleven vanuit Voorburg met het geluid van de regen op de ramen en.....en..de verwarming op n laag standje stttt.?
Grtjs

Sjaak Yda en Kevin

Wat een avonturen beleven jullie zeg!!Lijkt mij geweldig om de koalabeertjes te zien!!!
Veel plezier nog en geniet ervan lieve mensen!! Dikke kus van ons! Xxxxxx