aussies2017.reismee.nl

Cairns

Hi hallo,

Ja eindelijk hebben we weer behoorlijk internet en we hebben ook even de tijd gehad om te schrijven , want ook de tijd ontbreek soms. Zodruk hebben we het..... haha en de foto's proberen we echt!!!

Maandag 18 september

Vandaag om 07.00 uur lieten we onze 3 jongens weer warmlopen en vertrokken we naar onze volgende en tevens laatstste kampeerslaapplek voor het eerste deel. Onderweg uiteraard bij een dumppoint onze wc casette geleegd want die moeten we om de 2 dagen zeker wel legen. We hebben ontdekt dat het legen van die wc cassette niet aan Jacky is besteed want die kreeg braakneigingen. En het was gewoon hun eigen wc inhoudt!!

We zijn om circa 1 uur aangekomen in Cairns. Tussenstop gemaakt voor ons ontbijt door kampeertafel, servies, brood en beleg te voorschijn te toveren. Koffie gekocht bij een rijdend koffiekraampje, wat ons heel wat actie scheelde want hoefde daarom niet gasfles open te draaien om water te koken voor bakkie oploskoffie. Na ontbijt de plaatselijke begraafplaats bezocht met mooie oude graven.

Ook deze kampeerplek heeft electriciteit en water. Dus konden we onze rijdende huisjes weer opladen en reservoir voorzien van water.

'S middags en s avonds hebben we gewandeld en geshopt op de night market van Cairns . Helaas sloeg het weer s avonds om en kwamen we kleddernat aan in ons rijdende huisje. Ook heel jammer van onze schone was die nog buiten hing. Dus waslijnen werden in de campers gespannen en alle onderbroeken, bh's , t-shirts en broeken hingen in de camper te drogen. Helaas zonder resultaat want de luchtvochtigheid was te hoog. Dus 's morgens alles in de droger die in het washok van de camping staan. De bui heeft zelfs bijna de hele dag daarna geduurd. De natuur was er blij mee want in Cairns had het al 40 dagen niet geregend.

Dinsdag 19 september

Mariska is vanmorgen een dak en thuisloze geworden want Maurice en Martin zijn om 07.00 uur vertrokken met hun rijdende huisje naar centrum van Cairns. Vandaag zijn de mannen de hele dag op pad want ze gaan DUIKEN in Great Barrier Reef. Ze hebben 2 prachtige duiken gemaakt en de mannen kwamen dan ook met een big smile de auto uit. Het eerste wat ze zeiden was het was TOP!!

En wat doen dames als het even kan.... shoppen in de stad Cairns.

Woensdag 20 september

En daar staan we dan om 6 uur 's morgens wachtend op onze pick-up voor de Daintree Dream tour. Een tour waarbij we een kijkje mogen nemen bij de oorspronkelijke bewoners van Australië, de Aboriginals.

Onze gids Bridget ratelde van minuut 1 tot en met de laatste seconde en als het goed is weten we nu heel veel over de in and outs van de Aboriginals.

Onze tour begon met een traditionele welkoms rook ceremonie. Dus nu zijn onze "slechte geesten " verdreven. En waren we van harte welkom in het land van de Kuku Yalanlji .

Daar hebben we een stukje gewandeld door het tropisch regenwoud en onze gids vertelde veel over de flora en fauna. En voor de liefhebber kon er ook nog een duik genomen worden in een riviertje. Na de lunch reden naar de kust daar kregen we op het strand een speer in ons handen en moesten we oefenen. Want het doel was .... krab vangen met een speer.

Je begrijpt het al hilarisch moment natuurlijk want niet iedereen bakte hier wat van. En toen het oefen moment over was met zn alle de zee in en op jacht. En wie denken jullie wie er wat gevangen heeft....... onze Mart natuurlijk niet met speer, want dat is zielig, maar met de hand. Ook tussen de mangrove moesten we goed zoeken maar helaas bleef het bij die ene krab.

Met onze vangst gingen we naar het huis van onze aboriginal visser en daar werd onze krab heerlijk bereid. En onder het genot van de krab en wat andere lekkere dingen legde hij uit hij je een didgeridoo bespeeld en vertelde hij over de dieren die hier voorkomen in zee. Op de terugreis hebben we eindelijk een heel veld vol met kleine Kangaroos gezien. Want dat valt ons zo tegen hoe weinig we ze hier zien.

Donderdag 21 september

En wat doe je als je dieren niet of weinig in het echt ziet. Dan ga je naar de Zoo.

Dit park was vooral gebaseerd op krokodillen. Er zaten er 180, dus die hebben we nu gezien in alle soorten en maten. Ze werden daar ook gefokt voor het leer. Mmmmm erg aantrekkelijk om een tasje of portemonnee te kopen maar ja.... komen we Nederland hier mee in. Dus de knip is dicht gebleven. En toen werden op slag verliefd.... de koala's . Zo lief, zo schattig en wat hebben ze een hoog knuffel gehalte. Maar helaas moesten we ze op een klein afstandje bekijken. En weet je dat een koala ook een buidel dier is. Want twee koala's hadden een jong in hun buideltje, ook weer om op te vreten. En toen zagen we eindelijk Kangaroos en Walibi's van heel dichtbij. Die waren zo tam dat we ze konden aaien en voeren. Dus we hebben ons hart daar kunnen ophalen wat betreft de Kangaroos. Natuurlijk waren er nog veel meer dieren oa de kasuaris, wombats, slangen, diverse vogels en nog veel meer.

Toen we weer thuis kwamen, want zo gaan onze campers voelen, kwam uit ieder huisje een zak vol vuile was. Dus er werden weer wat wasmachines gevuld en hopelijk is alles droog als morgen de koffer ingepakt moet worden. Want we moeten dan afscheid nemen van onze jongens.

Vrijdag 22 september

Het zonnetje doet het weer goed en de was is zo goed als droog. Dus alles inpakken, ontbijten, boodschappen verdelen onder de andere camping gasten die we niet mee kunnen nemen en dan op naar ons appartement in het centrum van Cairns. Martin, Jacky en Maurice zijn de campers gaan inleveren en toen ze terug kwamen zijn we op het gemak het centrum in gegaan. Weer even kijken naar UGGs( we zijn er nog steeds niet zeker van of ze hier nou echt veel goedkoper zijn, maar kijken kan altijd ) , naar een aussie hoed voor Martin en uiteraard zoeken we nog een leuk souveniertje. Toen onze buikjes weer trek kregen hebben we wat gegeten op de Night Market en met een overheerlijk super groot schepijsje zijn we naar ons appartement gelopen. En sluiten we al het eerste deel van de vakantie af. We hebben hier prachtige natuur gezien jammer dat het zo droog was want dan hadden we waarschijnlijk iets meer beesten gezien.

De groetjesssss?? van ons alle