aussies2017.reismee.nl

Home Hill & Cardwell

Hoi hoi,

Hierbij van een paar dagen verslag.

Vijdag 15 september

Vandaag van Finch Hutton Gorge naar Home Hill gereden. Uiteraard bij elke nieuwe plek gaan we eerst alle campers aansluiten op electra, gasflessen opendraaien en campers vullen met water. Bij deze kampeerplek moesten we een soort duikplanktrapje op om de campers te voorzien van electra.

De motor van onze campers was nog maar net uit of we werden begroet en bijgekletst door een mw die al jaren van juni tot oktober/november op deze kampeerplek staat. 'S avonds door die zelfde mw uitgenodigd om aanwezig te zijn bij een bbq en kampvuurtje op het terrein waar nog meer locals aanwezig waren.

We dachten een leuke plek gevonden te hebben aan zee zodat we lekker konden zwemmen en norkelen. Maar helaas konden we niet in de zee ivm gevaar van krodillen in het water. We hebben ze niet gezien. Wel heel veel roofvogels in de lucht gezien.

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar een volgende plaats omdat hier niet veel in de buurt te doen is.

Zaterdag 16 september

Van Home Hill naar Cardwell gereden, was ongeveer iets van 4 uur rijden. Op internet en op de kaart was te zien dat deze kampeerplek gelegen was aan het strand met mooie palmbomen aan zee .......... maar jullie raden het vast al ......... wederom grote borden met waarschuwingen voor krokodillen in zee en marine stingers (= gevaarlijke kwallen) en unpatrolled area. Er was ook niemand die zich op het strand en in de zee waagde.

Zondag 17 september

Vandaag zijn we met een gids naar Murray watervallen gegaan. Daar best een flinke wandeling gemaakt, heuvel op en af om bij een mooie waterval te komen en een hoog uitkijkpunt. De gids vertelde dat zij en wij geluid moesten maken zodat de slangen wisten dat we eraan kwamen. Nou dat is gelukt want we hebben geen slangen gespot. Daarna het opgelopen zweet weggespoeld in een prachtige lagoon. Best wel koud water omdat het van de waterval kwam. Maar super mooi daar en ondertussen was de gids allemaal lekkers aan het klaarmaken wat we hebben genuttigd op een picknickkleed aan het lagoon.

S avonds het vlees, servies, gekookte aardappels en drank onder de armen want we gingen bbq' en. Op het terrein stond een voor algemeen gebruik elektrische bbq. En daarna hebben we getost wie moesten afwassen en afdrogen ..... de afwas van gehele dag wat best een aardig bergje . Daarna ook best een klusje om schone vaat onder te verdelen over 3 campers want anders heeft 1 camper 3 koekenpannen de ander 10 messen en de ander helemaal niks.

Sterkte met de regen in Nederland.

Xxxxxx

Suus en Frank

Nou weer heel wat beleefd, jammer dat jullie geen krokos en slangen hebben gespot, maar het is niet anders het blijven wilde dieren, fijn om ook weer van jullie gehoord te hebben en dat alles goed gaat, heel veel plezier nog en ik moest jullie de hartelijke groeten doen van een vriend van ons Roel, dus bij deze, liefs van ons en tot horens.

Suus en Frank

De zon schijnt overigens nu bij ons, best aardig weer nu.

Fabian

En wie was de gelukkige winnaar die de afwas voor zijn rekening mocht nemen.

Ad en Joyce

Gaaf weer allemaal zeg. Wel jammer dat jullie eigenlijk nergens de zee in kunnen en dat jullie tegelijkertijd de beesten ook niet zien waar jullie voor gewaarschuwd worden. Maar het blijft wel echt een avontuur zeg. En wie was de winnaar voor de afwas? ???

Veel plezier weer! ?

Jacky Vanderkroft

@ frank en suus, de groeten en dikke kus terug aan roel. En ook aan jullie natuurlijk.

@ fabian, maurice moest afdrogen maar stond maar wat te klooien. Dus laatste paar bordjes heeft hij gedaan.

@ ad en joyce, veel plezier in spanje. Nog steeds lekker daar?

Hilde

O, wat lijkt me dat geweldig om in zo'n mooie lagoon bij een waterval te zwemmen!
Jullie zullen wel prachtige plaatjes maken en op je netvlies hebben.
Wederom nog heeeeeel veel plezier!