aussies2017.reismee.nl

Finch Hutton Gorge

Hai allemaal,

Woensdag 13 september

Vanmorgen om 07.00 uur vertrokken van Rockhampton naar Finch Hutton Gorge. Waar we met wat tussenstops aankwamen. Het kampeerterrein waar we op zoek naar waren was lastig te vinden want we stonden opeens voor een zandweggetje naar beneden, best lastig met onze lompe campers. Maar gelukkig kon de eigenaar van het terrein ons telefonisch de juiste en beter begaanbare route vertellen. Het kampeerterrein is back to basic. Midden in het regenwoud zonder elektriciteit. Douchen kan daar wel maar is op de dag met koud water en als ze het houtkacheltje hebben aangestoken mag je max 3 minuten met heet water douchen. Je kijkt tijdens het douchen zo het oerwoud in. En bij de toiletten moest je na gebruik de wc- klep dicht doen want anders springen er kikkers is.

Donderdag 14 september

Vanmorgen zijn sommige van ons om 05.00 uur opgestaan om de platypus (= vogelbekdier) te spotten. Maar helaas niet gezien.

Na ons ontbijt in de buitenlucht zijn we in 2 dorpen verder boodschappen gaan doen. Want waar we nu zitten is alleen maar natuur en dichtstbijzijnde supermarkt is 25 minuten rijden en we leefde op laatste sneetjes brood en laatste fles water.

Verder de middag genoten in de rivier die achter het kampeerterrein loopt. 22 graden was het water maar voelde als ..... de mannen hadden het over 3 á 4 cm ?. De dieren die we hebben gezien in en rond deze rivier waren oa. schildpad, ijvogel en python.

Temperatuur op de dag was 34 graden in de schaduw. En dan hebben we nog mazzel want in de zomer kan het 54 graden worden.

Australische kusjes van ons

Jasper en Floortje

Wat een geweldig reisverslag! Jullie hebben echt een avonturistische reis en leuk dat er zo veel dieren te zien zijn, behalve de platypus... :/
Geniet met zn alle en zoek wat warmer water op ;) xxx jffg

Hetty

Geweldig jullie verslag van het regenwoud. Mooie ervaring! Veel reisplezier!

Ad & Joyce

Wat een belevenis. En dat er kikkers in het toilet springen is niet goed, maar als ze eruit springen als je wil gaan zitten, is zeker niet de bedoeling. ? Verder is het een fantastisch avontuur. Hoop dat jullie nog hele mooie dieren mogen zien.

Frog-friend

Leuke berichten,....jammmer dat de foto's er (nog) niet bij zijn,... Maar het lijkt me een prachtige ervaring.

Paul em Nel

Zo, dat is een avontuur hoor! Hebben de kikkers de wc overleefd? Het is weer leuk om zo jullie te volgen. Dus dat was letterlijk op water en brood! Maar dat zullen jullie best wel ingehaald hebben met veel pannenkoeken! Ja, dat is dus niet een winkeltje net om de hoek! Nog veel plezier op jullie reis en lekker genieten van alle moois! Groeten vanaf een zeer net Texel!

Joke Geers

Leuk hoor het teisverslag!

Suus en Frank

Geweldige belevenis, en ja aan die strontkikkers heb je niks, maar wel heerlijke temperatuur geniet er maar van want hier worden we bruin van de roest, wat een water valt er hier en storm, dus dan maar 3 a 4 cm beter nog dan hier , hier is ie dan 1 a 2 cm. haahahah, kussen van ons.

diana

Wat een prachtig verhaal.en wat maken jullie een hoop mee.leuk Om de verhalen te lezen.

HILDE

Wat een belevenissen allemaal! Ik kan me zo voorstellen dat jullie genieten van al die spannende dingen en vooral van de prachtige natuur.
Ik vind het heel leuk om jullie reisverslag te lezen.
Ik wens jullie nog heel veel plezier!!

loek en marianne

Wat een avontuur daar in de Outback.

De Steintjes

hallo lieve mensen,
Wat een verslag zeg ''we genieten van jullie verhalen en wat maken jullie waanzinnige dingen mee,en Maris ik heb veel respect voor je en onwijs dapper ook douche in de open natuur,met kikkers die in je pot springen,ik hoor je hier al gillen hihihi Geweldig!!!!!!!!have fun big kissssss